FAQ

PŘEJDĚTE NA https://is.mk.cvut.cz/ PŘIHLÁŠENÍ: E-mail = emailová adresa zadaná při registraci,

heslo* = vaše počáteční heslo se rovná vašemu UID číslu** * Doporučujeme změnit heslo po prvním přihlášení.

**UID získáte po podepsání registračního formuláře v úředních hodinách
GO TO: -> Devices

Před přidáním nového zařízení se ujistěte, že jste na svém zařízení vypnuli randomizaci MAC adres a do systému zadejte FYZICKOU MAC ADRESU. Zde je návod, jak na to:

WINDOWS disable MAC address randomization

IPHONE disable MAC address randomization

Android disable MAC address randomization

ADD NEW DEVICE: Synchronizace zařízení může trvat až 3 minuty.
POZNÁMKA: How do i find my device`s MAC address?
POZNÁMKA: Každý člen může přidat maximálně 3 zařízení. PŘIPOJTE SE K Masarka-Member

  • Připsání plateb na náš bankovní účet může trvat až 3 pracovní dny. Členství se aktivuje automaticky ihned po obdržení vaší platby. Pokud jste údaje vyplnili správně, nemusíte nám psát e-mail.
  • Pokud jste platební údaje nevyplnili správně, kontaktujte nás a zašlete nám potvrzení o platbě na : admin@mk.cvut.cz

Payment details:

  • (Beneficiary) Account number: 99911030 / 2010 (FIO bank)
  • Amount: 1000 CZK
  • Variable symbol: fill in your UID (obtained during the registration)
  • Constant symbol: do not fill in
  • Specific symbol: do not fill in
  • Message for payee: Your name

Payment details for Revolut/Wise:

  • IBAN: CZ0720100000000099911030
  • BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
  • Amount: 1000 CZK
  • Message for payee: fill in your name and your UID (obtained during the registration

Jsou 2 možné řešení:

  • Pokud chcete používat vlastní router, je to možné, ale musíte jej používat pouze v režimu tzv. „bridge“ nebo „access point“ (u routeru TP-link). Vytváření vlastních podsítí a případné sdílení internetu pro neregistrované MAC adresy je klubovými pravidly zakázáno.
  • Router si můžete zapůjčit v našem klubu, v tomto případě napište email na info@mk.cvut.cz s předmětem „Potřebuji router“. Záloha za router je 1000 Kč. Záloha vám bude vrácena, když router vrátíte.

Ujistěte se, že jste na svém zařízení vypnuli randomizaci MAC adres a do systému zadali FYZICKOU MAC ADRESU. Zde je návod, jak na to:

WINDOWS disable MAC address randomization

IPHONE disable MAC address randomization

Android disable MAC address randomization

Jestli problém přetrvává kontaktujte nás na info@mk.cvut.cz

NE, obecně mohou do pokoje vstoupit pouze 4 osoby (osoba s rezervací + 3). Ale (chápeme, že se někdy na film chce podívat více lidí), proto pokud chcete požádat o výjimku z tohoto pravidla, kontaktujte nás na admin@mk.cvut.cz . Je lepší nás kontaktovat co nejdřív. PO schválení žádosti máte povolen vstup do místnosti.

Musíte dodržovat zbývající pravidla rezervace místnosti a když opouštíte pokoj, musíte se ujistit, že pokoj je čistý a vše je v pořádku.

Vaše žádost musí obsahovat následující informace:

  • Jméno
  • Pokoj
  • Datum
  • Počet osob

Vzorová žádost:

Dobrý den, jmenuji se John Hernandez, mám rezervaci v Multimediální místnosti na 18.11.2023 a chtěl bych požádat o výjimku z pravidla 4 osob. Chceme se zde dívat na film s přáteli, bude nás 6. Děkuji za zvážení mé žádosti.

S pozdravem John Hernandez

Pokoj O406

Violation of room reservation rules will be punished by BAN.

When you book , please do not overbook (e.g. do not book 2 hours if you will stay for 55 minutes)

  • 1)Smoking, use of open fire and eating are strictly prohibited in the rooms. Alcohol or other psychotropic substances.

  • 2) It is forbidden to damage, relocate and take out the furnished room.

  • 3) In the event of discovered damage and deficiencies of the room or equipment, the booker is obliged to report to the administrator, in the absence of an administrator to the MAS Board of Directors.

  • 4) The user of the room is obliged to observe the principles of decent behavior and take into account
    • their surroundings, so that they are not restricted by non-disruptors, e.g. noisy audio reproduction.

  • 5) When leaving the room, the last person leaving is obliged to check whether they are closed all windows up, all instruments/devices off and all lights off.

  • 6) Damages caused to MAS or SUZ property are the responsibility of the culprit. If he fails find out, or if his guilt is not proven, the person who had reservation and is obliged to compensate the injured party for the resulting loss.

  • 7) Compensation and penalties for damage caused to the property of the MAS club shall be recovered and resolved by the club MAS. Compensation and penalties for damages caused to the property of SUZ shall be claimed and resolved by SUZ.

  • 8) Damages caused during the use of rooms or equipment reported to the administration or to the Board of MAS.

  • 9) Unless otherwise specified in the room rules, access is possible per reservation only booking person accompanied by a maximum of 3 persons. In such a case, the booker takes responsibility for the behavior of the entire group.

  • 10)For the possibility of using the equipment or the room, it is necessary to make a reservation in the system on Masarka’s website.

  • 11) Reservations are only possible for members of the Masarka club (hereinafter only „members“) who:
    • a) have completed registration
    • b) have paid the membership fee for the given period
    • c) have no ongoing restrictions due to rule violations

  • 12) After making the reservation, it is necessary to pick up:
    • a) card from the room at the reception (a deposit may be required for the card from) at the earliest at the time of the start of the reservation
    • b) key or card from the room of the room manager
    • c) equipment from equipment management

  • 13) In the case of a room reservation, where the key/card is lent by the administrator to the member, The tenant is obliged to contact him in advance and agree on a date for handing over the key/card.The room manager is not obliged to be always available.

  • 14) In the case of reserving equipment, the booker is obliged to contact the manager in advance and agree on a date for handing over the equipment. The equipment manager is not obliged to be there all the time available.

  • 15) The booker is obliged to return the key, card or equipment on time so that it does not block other users, i.e.:
    • a) in the case of a card borrowed at the reception, no later than 5 minutes after the end of the reservation time
    • b) room key or card to the room manager as agreed with the room manager
    • c) provided by the administrator, according to the agreement with the administrator

  • 16) The key or card for the room or equipment is issued for ISIC card a document enabling the identification of the borrower. This will be returned after the proper return rooms, e.g. cleanliness check by the administrator or return of all borrowed equipment.

  • 17) The key, card or equipment are issued only to the person in whose name the reservation is made performed, after its identification.

  • 18) The possibility of reserving a room or equipment can be temporarily blocked by the administrator, for example, for technical reasons or absence from the dormitory.

  • 19) The rooms can only be reserved and used outside of the quiet night time, i.e. from 8 a.m. to 10 p.m., for a maximum of 3 hours. Except for the exception granted by the President or by the Board of Directors of the MAS club.

  • 20) When dealing with the receptionist or administrator, the user is obliged to observe the rules of decent behavior.

1.First check if you made the payment for current period!

  • The membership fee is paid once each half a year :
    • Paid between 1.1.-30.6. = Active until 30.9.
    • Paid between 1.7.-31.12. = Active until 28.2. (29.2.)

For international transfers it can take up to 3 business days to receive the transfer and therefore get your membership activated

If you paid right now and your bank supports instant payments, wait for 90 minutes before texting us, Membership are activated automatically after we receive your transfer!

2. If you paid for current period text us !

  • Payment details:
  • (Beneficiary) Account number: 99911030 / 2010 (FIO bank)
  • Amount: 1000 CZK
  • Variable symbol: fill in your UID (obtained during the registration)
  • Constant symbol: do not fill in
  • Specific symbol: do not fill in
  • Message for payee: Your name

Payment details for Revolut/Wise:

  • IBAN: CZ0720100000000099911030
  • BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
  • Amount: 1000 CZK
  • Message for payee: fill in your name and your UID (obtained during the registration

1. Nejprve zkontrolujte, zda jste provedli platbu za aktuální období!

  • Členství se platí v nasledujících obdobých :
    • Zaplaceno v období 1.1.-30.6. = Aktívne do 30.9.
    • Zaplaceno v období 1.7.-31.12. = Aktívne do 28.2. (29.2.)

  • Jestli jste zaplatili již členství za dané období zaplatili na jiné koleji, požádejte daný kolejní klub aby zaslali potvrzení o zaplacení vašeho členství na info@mk.cvut.cz .
  • Následne zkontrolujte vypsané registrační hodiny a vyplňte předregistrační formulář. Jestli nejsou v blízké době žádné vypsané, respektíve potřebujete to řešit urgentne kontaktuje nás

2. Jestli nejste registrován a nikde jste nezaplatili, zkontrolujte vypsané registrační hodiny a vyplňte předregistrační formulář. Jestli nejsou v blízké době žádné vypsané, respektíve potřebujete to řešit urgentne kontaktuje nás .

3. Jestli jste již registrován, zrealizujte platbu dle pokynů